Piața de retail în domeniul amenajărilor interioare și a materialelor de construcții va avea un nou concurent din primăvara anului: Dedeman, companie românească, va deschide un magazin în chiar orașul natal al unuia din principalii competitori – Ambient.
Noul magazin Dedeman va fi construit pe teritoriul comunei Șelimbăr, în prelungirea bulevardului Mihai Viteazu, zonă în care tocmai a fost demarat și proiectul unui nou cartier de locuințe. Informația referitoare la planurile Dedeman a fost confirmată de reprezentanții companiei pentru Turnul Sfatului, dar până la închiderea ediției răspunsurile referitoare la detaliile acestei investiții nu au fost transmise. Potrivit informațiilor de până acum, magazinul Dedeman urmează a fi deschis în luna martie a anului viitor.
35 de magazine
Primul magazin care a fost urmat apoi de actuala rețea Dedeman a fost deschis în 1992, fiind afacerea gândită de doi matematicieni din Suceava. De la buticul de atunci, Dedeman a ajuns acum la 35 de magazine, cel mai recent deschis fiind cel din Târgu Mureș. Anul acesta reprezentanții Dedeman au deschis nu mai puțin de cinci noi magazine, cu unul mai mult decât acum doi ani. Pentru magazinul din Târgu Mureș, ce are o suprafață de 13.700 de mp, investiția a fost de 12,5 milioane de euro, au anunțat reprezentanții companiei. Magazinul a fost deschis la mijlocul lunii trecute, la o lună după inaugurarea unui alt magazin Dedeman în Comănești (județul Bacău).
“Inaugurarea unui magazin la Târgu Mureş face parte din strategia noastră ambițioasă de dezvoltare, chiar într-o perioadă în care condiţiile economice din România şi din întreaga lume sunt o provocare. Oamenii continuă să viseze la un confort mai bun”, a declarat la inaugurarea de la Târgu Mureș Dragoş Pavăl, preşedintele companiei.
Cel mai mare retailer
În momentul de față, Dedeman este cel mai mare retailer din domeniu, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât și al numărului de magazine. Cele 35 de magazine (răspândite în toate regiunile țării) beneficiază de suportul a două centre logistice și acoperă o suprafață totală de vânzare de peste 350.000 de mp (între 6.000 și 18.000 mp este suprafaţa unui magazin), numărul total de angajați fiind de peste 6.500.
”Graţie ritmului susţinut al extinderii reţelei naţionale precum şi consolidării investiţiilor deja existente, compania Dedeman urmăreşte creşterea cifrei de afaceri cu 8% faţă de anul 2012, când valoarea înregistrată a fost de 540 de milioane de euro”, se arată într-un comunicat al companiei.
Concurenții de la Sibiu
La nivel național, Dedeman are drept principal concurent (din punctul de vedere al cifrei de afaceri) retailerul Arabesque (tot o investiție românească), care însă nu este prezent pe piața din Sibiu. Al doilea important concurent pentru Dedeman este însă tocmai Ambient, companie sibiană înființată în aproximativ aceeași perioadă cu Dedeman. Celelalte nume importante de pe piața ”do-it-yourself” sunt Praktiker și Bricostore, care nu au deschis magazin la Sibiu, însă. Aici, în afară de Ambient, cei de la Dedeman vor trebui să se lupte cu cei de la Obi, Baumax, Unimat, Bricomat și Apollo.
foto: economica.net
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Prof. de Geografie
Acum 8 ore
@Hermannstadt
Acum 9 ore
Pastor Marginas
Acum 9 ore
Pastor Marginas
Acum 10 ore
X