Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Cate vieti a salvat autostrada Sibiu-Sebes?

În primele șapte luni ale acestui an, pe sectorul de drum DN1 / DN 7 Sibiu-Sebeș, până la limita de județ, s-au petrecut 22 accidente grave, dublu față de aceeași perioadă a anului trecut, soldate cu decesul a nouă persoane, cu cinci mai multe decât în 2013. Dincolo de cauzele identificate de polițiștii de la rutieră, precum ”neadaptarea vitezei la condițiile de drum” sau ”neatenția pietonilor”, o cauză posibilă ar putea fi lipsa tronsonului de autostradă Săliște-Cunța, care forțează tot traficul să revină pe drumul național.
Conform cifrelor furnizate de Inspectoratul de Poliție al Județului Sibiu, în primele șapte luni ale anului în curs, pe DN1 / DN7 Sibiu-Sebeș, până la limita de județ, au avut loc 33 de accidente, dintre care 22 grave, soldate cu moartea a nouă persoane și rănirea gravă a altor 23. În comparație, în aceeași perioadă a anului trecut și pe aceeași porțiune de drum, au avut loc 19 accidente, dintre care 11 grave, soldate cu moartea a doar patru persoane și rănirea gravă a zece persoane. Polițiștii spun că săptămânal fac analize ale traficului și desfășoară constant acțiuni pentru prevenirea accidentelor. ”Una din prioritățile noastre este siguranța în trafic prin reducerea numărului accidentelor rutiere și a consecințelor acestora. Permanent, Serviciul Rutier desfășoară acțiuni preventive pe principalele cauze generatoare de accidente rutiere. Sunt efectuate analize săptămânale și lunare, în funcție de acestea fiind derulate și acțiunile preventive. Cauzele care stau la baza producerii accidentelor rutiere sunt: viteza în cele două forme ale sale, execesivă, sau neadaptată la condițiile de drum sau meteorologice și efectuarea depășirilor neregulamentare, asta la nivelul drumurilor naționale”, a declarat Luciana Balteș, purtătorul de cuvânt al IPJ Sibiu. Cât privește acțiunile polițiștilor, acestea sunt cele cunoscute de toată lumea. ”Monitorizarea traficului cu aparatele radar are în primul rând un scop preventiv, de disciplinare a participanților la trafic și astfel, de prevenire a accidentelor rutiere”, mai spune Luciana Balteș.
O analiză similară realizată de Ziarul Unirea din Alba-Iulia, pe sectorul DN1 / DN7 în județul Alba, arată că în primele 6 luni ale acestui an, pe drumul național s-au produs opt accidente grave, soldate cu rănirea gravă a opt persoane şi rănirea uşoară a 11 persoane. Astfel, se înregistrează zero morți față de cinci în 2013 și o scădere cu zece a numărului accidentelor grave și tot cu zece a răniților grav. Prin comparație, în tot judeţul Sibiu s-au produs în primele șase luni ale anului 235 de accidente rutiere, din care 97 grave, soldate cu decesul a 19 persoane, rănirea gravă a 104 şi rănirea uşoară a altor 202 persoane.
Cât privește tronsonul III al autostrăzii Orăștie-Sibiu, ultimele date arată că Impregilo SpA chiar a lucrat vara aceasta și există mari șanse ca el să fie finalizat și dat în funcțiune până la finalul acestui an. La jumătatea lunii și noul ministru al transportrilor, Ioan Rus, se arăta optimist după o vizită pe șantier. ”Ceea ce este foarte bine e faptul că se lucrează. Am organizat această întâlnire deoarece sunt inadvertențe între consultanți și proiectanți, între consultanți și constructori și așa mai departe. Am discutat astfel încât să poată fi depășite toate problemele pe care le au”, declara atunci ministrul Ioan Rus pentru Turnul Sfatului. Lotul III al autostrăzii Sibiu – Orăștie trebuia finalizat, la fel ca celelalte trei loturi, în aprilie anul trecut. Întârzierile au fost generate de alunecările de teren apărute pe porțiuni de aproape șase km, în zona Aciliu – Apoldu de Jos. După îndelungate negocieri între Impregilo (constructor și proiectant) și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (beneficiar), în acest an a fost agreată propunerea ca alunecările de teren să fie stopate prin excavații masive pe dealurile din apropiere și prin consolidarea terenului prin metoda cunoscută sub numele de ”deep mixing”.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

13 comentarii

brigadieru\'

Acum 9 ani

da sa puna radare pt ciumetii de afara (moldoveni veniti din spania si italia) care conduc foarte prost plus miticii si cei din arges
Raspunde

iupy

Acum 9 ani

Sugeti ***cu autostrada voastra cu tot!
Raspunde

autostrada

Acum 9 ani

ba daca tara asta era condusa de oameni responsabili nu de cripto - comunisti ,transformati in capitalisti de cumetrie ,astaera prioritara culoaru 4 pan european ,nadlac -sibiu -piesti -giurgiu -istambul ,nu paguboasa si inutila pe bani publici ,ia de se intituleaza transilvania ,si rezultatu se vede din 400 de km realizat 50 ,gilau -turda ca sa-i pacaleasca piticu porno, [boc ]pe aia de la nokia si rezultatu s-a vazut aia au stat 2 ani si gata adunat calabicu si in china ,ba miile de pierderi de vieti omenesti care se intimpla pe potecile [soselele ]patriei puteau fi evitate prin constructia de autostrazi ,asa ca daca vreti s-a aveti autostrazi functionale nu pe harta cu carioca dupa modelu sova ,votati johannis ,calcativa peste orgoli indiferent de unde va trageti ,daca vreti o tara normala si cu viitor daca nu veti mai avea 5 ani decosmar cu ,victor viorel si ponta ,trezitiva s-a scapam de capitalismu de cumetrie viuitoru copiilor vostri este in pericol daca mai sforaiti
Raspunde

https://www.youtube.com/watch?v=qNuW9sKfMeE

Acum 9 ani

autostrada
Raspunde

sibian

Acum 9 ani

Este foarte bine ca sa facut autostrada , jos palaria pentru Emil Boc care a derulat coridorul 4
Raspunde

sibian

Acum 9 ani

Este foarte bine ca sa facut autostrada , jos palaria pentru Emil Boc care a derulat coridorul 4
Raspunde

GUSTAV

Acum 9 ani

Johannis, presedintele Transylvaniei si Boc prim ministru.
Raspunde

@GUSTAV

Acum 9 ani

Johannis, presedintele Transylvaniei si Boc prim ministru.... pentru ca boc asculta de orbeste presedinte, fara sa carteasca, nu-i iese din vorba!
Raspunde

adica de ce nu

Acum 9 ani

traiasca Thranssilwanya ca presedinta a Romaniei si sarpele cu okelari ponta prim sinistru !
Raspunde

sibian

Acum 9 ani

...educatia rutiera in primul rand ca,unii nu stiu nici sa circule pe autostrada,schimba benzile fara semnalizare,intra pe autostrada cu 30 km/h cu toate ca vede ca vine masina din spate etc
Raspunde

adiarc

Acum 9 ani

majoritatea nu stiu sa circule pe autostrada principalele abateri - folosesc banda 2 ca banda de deplasare si nu banda 1 - nu semnalizeaza la schimbarea dir de mers - accelereaza atunci cand depasesti - franeaza puternic , INAINTE , sa intre pe banda de decelerare - nu intra pe banda de decelerare din timp si intra la sf , unde de fapt , e linie continua - ies imediat pe banda 1 de pe banda de accelarare cu 40-50 de km/ora - la schimbarea benzilor sau la circulatia in coloana nu pastreaza o distanta de siguranta - desi sunt suficiente spatii de servicii , folosesc mai degraba banda de urgenta pt orice doresc etc, etc , etc
Raspunde

adiarc

Acum 9 ani

uite mai jos un exemplu de inconstienta totala+prostie fara margini ***www.gandul.info/magazin/ce-a-facut-un-sofer-din-sibiu-pe-autostrada-m-am-uitat-ca-prostul-de-vreo-4-5-ori-si-tot-nu-imi-vine-sa-cred-13135256
Raspunde

@12

Acum 9 ani

Omu e sibian adevarat! Sa getbeget cum ar zice unii
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus