Vineri,
29.03.2024
Partial Noros
Acum
16°C

Zborul Sibiu – Bucuresti a fost ingropat. "O ineficienta majora"

Cursa aeriană directă Sibiu – București are șanse foarte mici să fie operată din nou, a anunțat ministrul Transporturilor, Ioan Rus. Motivul ține de numărul mic de pasageri, susține ministrul într-un răspuns acordat la o interpelare depusă de deputatul liberal Mircea Cazan. ”Gradul de încărcare a curselor în ultimii patru ani, 2009 – 2013 a fost cuprins între 36% în anul 2009 și 60%, valoare maximă ce a fost atinsă în anul 2010. Primele șase luni ale anului 2013 au evidențiat un grad de încărcare de numai 50%. Media de pasageri înregistrată în această perioadă a fost cuprinsă între 19 și maxim 29 pasageri pe sens, venitul nu a depășit suma de 59 dolari pe pasager, rezultând astfel o ineficiență majoră în operarea acestor curse, pierderile înregistrate fiind din ce în ce mai mari. Prin urmare, deși apreciem faptul că revenirea pe această rută este de dorit pentru pasagerii noștri dar și păentru Compania TAROM și Aeroportul Sibiu deopotrivă, acest lucru nu se va putea face decât în cazul identificării unor soluții pentru o operare în condiții de eficiență”, susține ministrul Ioan Rus în răspunsul acordat deputatului.
În acest moment, se poate ajunge în București, din Sibiu, doar cu escală la Munchen. O astfel de cursă durează aproximativ cinci ore și costă puțin sub 500 de euro. Nici cu trenul situația nu este mai încurajatoare, un drum Sibiu – București durează cel puțin cinci ore, iar un bilet la clasa a doua costă 75,5 lei. Cu mașina, cei aproape 300 de kilometri dintre cele două orașe se străbat în aproximativ patru ore.
În comparație, rutele spre vestul Europei, din Sibiu, sunt din ce în ce mai favorabile. Cu avionul se poate ajunge din Sibiu la Viena în numai o oră și 30 de minute. Distanța dintre capitala Austriei și Sibiu s-a micșorat și pe șosea după construirea tronsoanelor de autostradă, distanța de 778 de kilometri putând fi parcursă în aproximativ nouă ore, în timp ce cu trenul, distanța Sibiu – Viena fiind estimată de CFR la 15 ore, față de cele nouă dintre Sibiu și București.
 
Surse: cfrcalatori.ro; viamichelin.com; tarom.ro

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 390

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

25 comentarii

ion

Acum 9 ani

Sa puna pret mai mic sa vedeti ca o sa fie 190 nu 19
Raspunde

Mir

Acum 9 ani

Ministru pus pe pile si asta, gandeste cu dosul. Avion mai mic, preturi mai mici si vor merge full. Cine dracu` da 4-500 de euro pentru un drum de Bucuresti? Tre sa fi nebun!
Raspunde

@@@

Acum 9 ani

Pe vremea lui Ceausescu, pretul biletului de avion era 199 DE LEI, IN CONDITII in care BILETULUI DE TREN LA CLASA I ERA DE 138 DE LEI, iar salariul mediu in jur de 2400. Mai puteai calatori! Dimineata la 7 imi luam micul dejun acasa, pe Stefan cel Mare,la 8 si 25 pleca avionul de Bucuresti iar la ora 10 eram in Bucuresti, in Piata Universitatii. Acum...
Raspunde

joseph

Acum 9 ani

Ia să revină deconcentratele înapoi la Sibiu și să vedeți cum se umple avionul de funcționărași. Oricum, zborul era inutil, în condițiile în care transporta doar fundurile parlamentarilor. Sibiul este orientat înspre vest, nu înspre sud, drumurile spre capitală, ale sibienilor, au devenit tot mai rare, mai curând sibianul merge în Germania decât în București.
Raspunde

tot eu

Acum 9 ani

Iar in perioada vacantelor, din iunie pana in septembrie, exista o cursa Sibiu - Constanta, direct, iar pretul biletului era de 320 de lei. Si ajungeai cam intr-o ora si jumatate, iar pana la Bucuresti se facea cam 50 de minute... Ce-i dreot cu avioane Antonov... Dar vorba aceea, ne-am facut treaba cu ele, asa rele cum erau..
Raspunde

Victor

Acum 9 ani

Solutia este simpla: o cursa low-cost!
Raspunde

noni

Acum 9 ani

nici nu conta daca era eficienta. in toate tarile civilizate exista curse care leaga capitala de provincie chiar daca cursa nu e profitabila. la tarom din pacate deciziile politice au adus compania cu o flota colorata invechita care nu prea mai face curse (din bucuresti) ca sa justifice transferul in provincie asa si costul de 800 lei pentru un bilet dus intors din bucuresti mi se pare urias... desii l-am platiti de cateva ori.
Raspunde

Mihai

Acum 9 ani

Nicidecum NU sunt adeptul trenului, nu e chiar o placere sa mergi cu CFR-ul, INSA trenul parcurge distanta Sibiu-Bucuresti via Brasov in aproximativ Vezi 1621(5h38)/1622(5h39) si 1527(5h53)/1528(5h51). E drept ca sunt numai doua perechi de trenuri zilnic, insa 9h e exagerare in acest articol! Va rog, cu stima, sa corectati articolul, pentru a informa CORECT cititorul!
Raspunde

vasiladi

Acum 9 ani

@5 la vremea aia avioanele antonov24 erau considerate bune/faibile pentru curse scurte -lipsa de pasageri de acum pe sibiu(aeroport nou)se datoreaza managementului slab al conducerii Tarom,si managementului slab al aeroport Sibiu mai bine zis nu se vrea sa dea licenta de zbor Sibiu-Buc la o firma particulara specializata in curse de distante scurete si sa vedeti ca s-ar putea umple avioanele -pilotii tarom de pe intern,curse cu atr 42 de ce fac greva?
Raspunde

justitiarul

Acum 9 ani

Un zbor cu avionul de la Sibiu la Bucuresti , costa 99 lei si erau trei curse pe zi in perioada de vara si doua in perioada de iarna. Durata 50 min. asta cand nu era ceata.Trenul la lasa I-a costa tot cam pe acolo dar drum ul dura 5 ore si jumatate dar puteai sa le petreci la vagonul restaurant. Erau trei trenuri pe zi doua accelerate si unul rapid. Nu , nu este o poveste este o realitate numai ca se petrecea cu douazecisicinci de ani in urma. Va spune unul care a calatorit sute de ori pe ruta asta cu toate mijloacele. Asta asa pentru unii neaveniti care se dau mari cunoscatori si care mai si comenteaza !!!!!
Raspunde

Cineva

Acum 9 ani

Sibiul îl are secretar general adjunct în ministerul transporturilor pe Cristian Marinescu, fost patron Atlanta. Se mai dovedește o dată în plus ca în Sibiu sunt doar politicieni slabi la centru. Apoi, e important sa existe un loc cost sau orice gen de cursa mai ieftina Sibiu-București și retur, asa putând avea turiști mai mulți decât Brașov în lipsa autostrăzilor și a unei infrastructuri rutiere adecvate. Ne plac bucureșteni ori ba, e altceva, dar sa fim serioși, majoritatea turiștilor de acolo vin, iar ei merg tocmai la Brașov din cauza infrastructurii mai bune, inclusiv, cea turistica.
Raspunde

@@@

Acum 9 ani

as vrea sa vad o lista scurta cu eficienta altor zboruri gen: buc-iasi, buc-cta, buc-cj.
Raspunde

ger

Acum 9 ani

Foarte adevárat ce scrie \"justitiarul\" !
Raspunde

ger

Acum 9 ani

Foarte adevárat ce scrie \"justitiarul\" !
Raspunde

Georg

Acum 9 ani

Daca exista NUMAI varianta \"cu escala la München\" ma intreb cine ar dori sa plece mai departe de \"escala\"... Pana si Caragiala n-a vrut mai departe de Berlin, unde se simtea in normalitate civilizata...Brancusi, Enescu, Eugene Ionesco/Ionescu, Emil Cioran, Mircea Eliade, Hermann Oberth...au ramas in \"escale\"....N-au vrut \"mai departe\"....
Raspunde

@@@

Acum 9 ani

In anii 80, biletul de avion pana la Bucuresti costa 199 de lei. Intr-adevar in perioada de vara erau trei curse spre Bucuresti: dimineata la 8 si 25, la pranz si seara la 18 25. Duraat zborulu era de 50 de minute. Iar cursa de Constanta functiona in perioada sezonului estival.
Raspunde

@@@

Acum 9 ani

Imi amintesc ca de pe aeroportul Baneasa Bucuresti plecau curse zilnic spre toate orasele importante ale tarii, inclusiv spre Caransebes. Astia sa fie mai fraieri si mai hoti decat comunistii de au scos cursa de Bucuresti?! De fapt, daca e la un pret prohibitiv, degeaba mai e. Ia sa puna un pret modic sa vada cati, doritori vor fi. Eu as fi unul dintre ei. M-am saturat de mers cu autocarul!!!!
Raspunde

@10

Acum 9 ani

nu mai vorbi man tampenii 99 lei era biletul cu autocarul poate. sibiu iasi cu escala la bucuresti 659 .45 lei iti fwwd email daca vrei era un avion atr 42-500. prin timisoara era mai ieftin cand zbura carpat air 435 lei dar escala era de 7 ore. a si biletul era cumparat cu cc 1 luna in avans. poate erau ceva superoferte de ai prins cu 99 lei dar cu siguranta uzual era 450-800 . am prins si 1200 lei 1 zbor
Raspunde

corect

Acum 9 ani

Corect, un bilet SB-B cu avionul era 99 lei, iar la tre aceeasi ruta la cl.1 costa 101 lei.Doar spre stiinta papagalilor. Pa.
Raspunde

@99 lei

Acum 9 ani

poate 99 de euro intrati pe un site si comparati cu buc cluj ca e tot pe acolo si e 103 euro. cel mai ieftin bilet e 69 euro+15euro taxe=84 euro
Raspunde

Alexx

Acum 9 ani

Sunteti nebuni la cap, corectati naibii articolul, cum sa faca un tren Bucuresti-Sibiu cel putin 9 ore, mai studiati fratilor mersul trenurilor, face exact 5h45, ori 5h50, nu mai indobitociti lumea, iar conditiile sunt acceptabile.
Raspunde

tg mures

Acum 9 ani

un bilet prin oct 64 euro. in rest cc 80 euro
Raspunde

@@@

Acum 9 ani

99 de euro sau chiar 60 de euro e enorm. Comunistii puteau tine pretul biletului la un nivel modic, iar astia trebuie sa umfle retul ca sa aiba salarii imense. Cred ca se fura mai mult decat pe vremea comunistilor!!!
Raspunde

@19 corect

Acum 9 ani

In ce an costa biletul de avion 99 de lei? Poate inainte de 80. Prin 85, 86, 87 cand mergeam frecvent la Bucuresti, avionul era 199 de lei, iar trenul la clasa I, 138 sau 140 de lei. Daca nu esti documentat, lasa-i pe cei care au trait realitatile de atunci.
Raspunde

detractor

Acum 9 ani

ce intrebari stupide ,cu sibieni get beget care tot timpu a criticat si denigrat aceasta mare investitie intrind in jocu murdar a celor care se mai dau si patri -hoti de la centru ,ba vedeti cine si-a insusit benefici si profitind de functia de prim sinistru a tari ,[boc ] si multi calatori care care ar fi trebuit s-a zboare de la sibiu find in acea perioada cel mai fuctional aeroport din transilvania ,normal ca vau furat pasageri cu preturi ,cluj -barselona s-au madrid de 39 de euro cine a suportat costurile laasemenea preturi companiile care operau de pe aceste indoielnice aeroporturi ,cluj ,tg mures trebuia s-a intre in faliment ,ma intreb cum cursele cluj -bucuresti nu sunt nerentabile si nu putine vreo 4 ,cine se da cu avioanele cred ca neamurile lui sinistru transporturilor dupa modelu contaranului cind detinea functia de prim sinistru al tari si isi transporta toata armata de consilieri si neamuri de la cluj la bucuresti ,ba intrun fel nici nu ar trebui s-a ne preocupe destinatia cu bucurestiu sunt destule compani care s-a ne lege de vestu europei ca de acolo vine locurile de munca de la bucuresti ne vine numai detractarile si frustrarile ,s-au nu vedeti ce dihonie nationala s-a pus pe sibiu de cind prim sinistru este copy -paste 5 case ,ba daca nu era bottesh acum aeroportu cel mai vechi din romania din 39 acum avea soarta gari cf din sibiu ,adica o simpla halta unde mai opereaza 2,3 trenulete de navetisti s-au nu vedeti ca de la sibiu nu se mai formeaza nici o garnitura de tren spre destinati la orase asa zise iimportante ,a avut grija regionala iasov cu papusari numiti s-a conduca gara sibiu s-a ne transforme din nod de cale ferata o simpla halta rusine bai politiceni si detractori care va mai dati si sibieni get beget si detrtactati sibiu ,ba o asemenea investititie ar vrea s-a aiba toate orasele din tara nu s-a o huliti ,uitativa la iasoveni cit se lupta s-a le faca copy -paste din bani vostri un aeroport dupa modelu comunist cind din bani sibienilor si-au construit gara noua si facut nod de cale ferata ,gara iasov aia care era inainte de 60 era gara bartolomeu si comparativ va puteti da seama cit de inspatele nostru erau ,asteptati s-a va ia osu din ciorba ,voi dati cu sabotarile ca de acea va votam
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus