Fisura care a apărut la două săptămâni de la inaugurare, s-a lungit până la 50 de metri și a creat în asfaltul noii autostrăzi (lotul dintre Săliște și Cunța) o diferență de nivel de zece centimetri pe alocuri a fost ”rezolvată” în cursul zilei de vineri. Practic, constructorii italieni au frezat asfaltul din zona cu probleme și au așternut unul nou. Soluția a fost aplicată în condițiile în care, în urmă cu câteva săptămâni, se discuta despre necesitatea refacerii întregului terasament care a cedat și care a dus la apariția fisurilor. În schimb, muncitorii de la Salini Impregilo au început să lucreze la întărirea marginilor terasamentului.
”A fost o eroare de construcție. Oricum, noi nu am semnat recepția lucrărilor și nici nu o vom semna, până când nu vor fi remediate defecțiunile”, declara la finele lui ianuarie, anul acesta, Doru Călinescu, director în cadrul CNADNR.
Eroarea de construcție la care face referire ține de faptul că, în zona respectivă, terenul nu a fost consolidat în întregime, ci strict sub zona pe care acum se circulă. Terasamentul care a cedat ducând la apariția fisurii a mai fost ”demolat” o dată, înainte de deschiderea circulației, tot pentru efectuarea unor lucrări de consolidare. Reconstruirea terasamentului a fost făcută într-o perioadă foarte scurtă, fapt care a atras critici și îndoieli cu privire la calitatea lucrărilor. De altfel, în zona unde terasamentul a fost refăcut (și unde a apărut fisura) marcajele au fost finalizate abia în dimineața deschiderii circulației (pe 14 noiembrie 2014).
Au mai apărut și alte probleme
Pe tronsonul de 22 de km pe care italienii de la Salini Impregilo l-au deschis circulației la un an și jumătate după termenul stabilit inițial au mai apărut în ultimul timp și alte restricții de circulație (80 de km/h). Aceste restricții au fost impuse din cauza faptului că terasamentul ”s-a lăsat”, cu precădere înaintea podurilor și podețelor. Astfel de defecțiuni au apărut, însă, pe mai toate porțiunile de autostradă nou deschise. ”Înaintea acestor viaducte, poduri sau podețe, terasamentul nu poate fi compactat foarte bine cu vibro-compactorul pentru a nu afecta și celelalte elemente ale podurilor. De aceea, întotdeauna vor apărea aceste tasări. Rezolvarea acestor defecțiuni nu este una complexă, pur și simplu se umplu cu asfalt”, explica pentru Turnul Sfatului un constructor de autostrăzi la deschiderea celorlalte loturi de pe autostrada Sibiu – Orăștie.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 607
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Alex
Acum 1 oră
Florin
Acum 1 oră
Sandrino Arhitecti
Acum 1 oră
Till Eulenspiegel
Acum 1 oră
Ionutz Vl