Promisă încă de săptămâna trecută, descinderea șefilor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România pe lotul 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu (în zona Aciliu, cu numeroase alunecări de teren) s-a terminat cum a început. Reprezentanții firmei Salini Impregilo, constructorii angajați de patru ani, nu s-au obosit să vină la întâlnire și asta în condițiile în care – după cum dezvăluie acum oficialii români – o parte din lucrările de remediere ar fi trebuit să fie în derulare. Este vorba de reabilitarea fisurii apărute între nodul rutier de la Apoldu de Jos și viaductul de la Aciliu, fisură de aproape 50 de metri și ale cărei dimensiuni cresc de la o zi la alta.
”Cu toate că se știa că astăzi (1 iulie – n.r.) voi fi aici, pe șantierul de la Aciliu, nu am reușit să mă întâlnesc cu nici un reprezentant al constructorului. Nu a venit nimeni din conducerea firmei, iar pe șantier erau doar doi, trei oameni. Dar, tocmai astăzi, constructorul ne-a trimis un program de începere a remedierii acestor defecte (fisuri), după 15 iulie. Acest lucru e o nouă amânare, lucru inacceptabil, luând în considerare nivelul mare de trafic pe acest tronson de autostradă și necesitatea asigurării siguranței circulației în această zonă”, declară directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, într-un comunicat de presă emis ulterior vizitei.
Partea interesantă este că relațiile contractuale dintre CNADNR și Salini Impregilo nu se rezumă doar la lotul de autostradă în discuție. Aceeași Salini Impregilo lucrează în prezent și la construirea lotului 2 al autostrăzii Deva – Lugoj, parte a aceleiași viitoare autostrăzi A1, care va lega Sibiul de vestul Europei. Cu toate acestea, relațiile dintre CNADNR și firma italiană par lipsite de comunicare. ”Este inadmisibil ca de la apariția fisurilor până în prezent constructorul să nu cerceteze și să nu găsească soluții pentru rezolvarea problemelor. În aceste condiții, astăzi am hotărât să remediem imediat fisura de 20 de metri, urmând ca decontul acestei lucrări să se facă din banii constructorului. În același timp le vom solicita, ca ultimatum, printr-o scrisoare oficială, un plan de măsuri concret și realist de rezolvare a tuturor problemelor apărute pe acest tronson. Consider că am dat dovadă de înțelegere până acum, dar responsabilitatea față de realizarea acestui proiect ne determină să acționăm ferm, și să nu mai îngăduim tergiversări și soluții precare. Le solicit și public celor de Salini Impregilo să își asume contractul cu responsabilitate”, mai declară Neaga.
Potrivit lui, fisurile din asfalt au apărut nu din cauza alunecărilor de teren, ci din cauza unor lucrări de proastă calitate.
Ce au mai descoperit autoritățile?
Deși tot lotul III al autostrăzii Sibiu Orăștie mustește de probleme (de la tasări are terasamentului, la lipsa spațiilor de servicii care ar fi trebuit să existe de anul trecut), autoritățile române au mai descoperit o singură altă problemă: șanțurile colectoare de pe o porțiune de câteva zeci de metri. ”Am mai constatat la terminarea viaductului, în sensul de mers spre Sibiu, că șanțurile colectoare nu au fost finalizate, apa acumulată în urma ploilor din ultimele zile putând afecta instalația electrică și sistemul ITS. CNADNR împreună cu CESTRIN au efectuat foraje, teste la fața locului, care erau în sarcina constructorului. Testele efectuate au confirmat că a fost o greșeala de execuție din partea constructorului”, mai susține Neaga.
Și pentru că tot nu a avut cu cine să discute, a mers mai departe, pe DN 76, undeva între Deva și Oradea. Nici pe șantierele de reabilitare a acestui drum nu era mare agitație, redus fiind nu numai numărul muncitorilor, ci și ai angajaților Drumurilor Naționale, care ar fi trebuit să îi supravegheze. La fel ca și în apropiere de Sibiu, directorul general Narcis Neaga a ”lansat un avertisment public”.
- Lotul 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu ar fi trebuit finalizat din aprilie 2013. A fost dat în circulație în noiembrie 2014, fără ca lucrări importante (stabilizarea terenului, a versanților debleului de la Aciliu, a versantului din apropierea nodului de la Apoldu de Jos, spațiile de servicii etc) să fie finalizate. Constructorii italieni de la Salini Impregilo și-au asumat ca termen de finalizare a acestor lucrări suplimentare data de 15 iunie 2015. Deocamdată, autoritățile române spun că perioada contractuală a fost prelungită, dar refuză să comunice exact data rezumându-se la formularea ”în cursul anului 2015” atunci când vine vorba de noul termen contractual.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 792
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Amadeus
Acum 10 ore
Cornel Opinceanu
Acum 10 ore
Iuli
Acum 10 ore
John doe
Acum 10 ore
Logic vorbind ...